Making Business Personal
Making Business Personal

Boodschappen

In principe ben ik praktisch ingesteld. Boodschappen doe ik bij de dichtstbijzijnde supermarkt, tenzij dit een ALDI is. Met name nu ik aangewezen ben op fiets met mand en eventueel fietstas komt google maps er aan te pas om op de millimeter nauwkeurig te bepalen welke supermarkt het minst ver weg is. In het huidige geval is dat een Jumbo of een AH. Aangezien AH niet goed voor de portemonnee is en naar mijn ervaring en observatie allesbehalve Puur & Eerlijk is, mijd ik deze liever ook. Bovendien heb ik nog een beetje een trauma van de Valkeniersplein maffia (voor mensen die onbekend zijn in Breda, bij deze specifieke, erg grote, AH komen mensen die zich vervoeren met aan PC Hooft-tractoren vergelijkbare vervoersmiddelen en zich gelijk gedragen als de eigenaren daarvan).

Het was dus de afgelopen maanden een Jumbo. Het was echter wel een witte Jumbo, waar ik een gemengde Jumbo gewend was. Een witte Jumbo heeft als enig exotisch product couscous in de schappen, maar dan wel van de Honig. Ook heeft deze Jumbo jeugdig personeel in dienst, wat rondloopt met oortjes. Op die wijze hoeven ze niet door de winkel te gillen als ze iets nodig hebben, maar kunnen ze op een knopje drukken en door een microfoontje praten. Iets wat ze ook doen, terwijl ze jou min of meer aan het helpen zijn c.q. ten dienste staan. Ik heb al enkele malen gedacht dat ik aan een aftakeling was begonnen, tot ik door had, dat het kassameisje, die het toch al erg vervelend vond dat ik haar kwam onderbreken, tegen een collega aan het praten was en niet tegen mij.

Omdat ik nog steeds in spaarstand sta en ook weer niet helemaal tevreden was over deze Jumbo, heb ik afgelopen week een sprong van de hoge duikplank gemaakt en heb ik een bezoek gebracht aan de Lidl, die helaas zo’n 400 meter verder fietsen is, maar soit. De supermarkten in het lagere segment hebben altijd een enge indruk op mij gemaakt. Dit heeft onder andere te maken met wat ik vanuit huis heb meegekregen. Dat betreft het simpele levensmotto: alles is vers en als het niet vers is, is het een A-merk. Je begrijpt nu misschien meteen waarom ALDI sowieso buiten de prijzen valt.

Van de Lidl wist ik al dat de groenten & fruit qua kwaliteit uitstegen boven die van de Jumbo. Maar het idee om meer dan één supermarkt te moeten bezoeken om aan al mijn behoeften te kunnen voldoen, sprak mij niet zo aan. Tot mijn grote vreugde constateerde ik bij mijn eerste bezoek, dat er naast de Lidl een bakker is. In één rit kan ik dus sowieso ook een fatsoenlijk brood kopen. Bij mijn eerste bezoek heb ik ook gewoon maar eens een product, wat normaal van een A-merk is, genomen van een voor mij onbekend merk. Zo ga ik stap voor stap de A-merk gewoonte afbreken. Wat alleen wel jammer was, dat alles wat ik bij de Lidl bespaard had, ik in één klap bij de bakker weer kwijt was toen ik om een spelt brood vroeg, wat uiteindelijk 4 euro bleek te kosten.

©Pieps

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2 gedachten over “Boodschappen”